Erfaringsbaseret læring (David Kolb), jvf lekt. 2 læsestof (5/2)
"Læring er den proces hvorved erfaring omdannes til erkendelse"
modeller
- Lewins: Konkret oplevelse - Observationer & refleksioner - Dannelse af abstrakte begreber & generaliseringer - Afprøvelse af begrebers implikationer i nye situationer - Konkret oplevelse osv...
(hypoteser danner grundlag for forsøg, der afprøves og fører frem til nye hypoteser)
- Dewey: Impuls - Observation - Erkendelse - Vurdering - Impuls .... osv. - Formål
(Inddrager feed-back proces, der fører frem til et "højere" formål"...)
- Piaget: 4 stadie i kognitiv udvikling, som danner basis for læring....
(Erfaring, begreb, refleksion & handling som kontinuum...)
For at få yderligere kompetencer til at anvende digitale teknologier i egen praksis, arbejdes med denne blog, der fungerer hovedsageligt som e-portfolio igennem uddannelsesforløbet.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
-
Her forklarer jeg lidt om min rolle som lærer. Se video her Nogle spørgsmål: - Hvad er min relation med eleverne? - Hvad er min vigti...
-
IT er en manglende Udfordring - Min væsentligste opgave er til at skabe rammerne, der bedst muligt kan sikre transfer hos eleverne (jvf...
-
socrative.com LEFKOWITZ3801
Ingen kommentarer:
Send en kommentar