Niels Brocks styrende pædagogiske principper (Timm et al, 2014) læner sig op ad bekendtgørelsernes overordnede retningslinjer:
* Professionalismen: Lærerne er reflekterende praktikere, der kontinuerligt optimerer for at fremme procesorienteret læring. Eleverne er hårdtarbejdende og motiverede, og skal selvstændigt tage medansvar for deres egen performance.
* IKT-baseret læring: Informations- og Kommunikations Teknolgi skal indgå som en integreret del af lærernes såvel som elevernes hverdag.
* Praksisnær læring: Lærerne skal inddrage praksis i undervisning. Elevernes egne erhvervserfaringer skal også sættes i spil. Læring af praksis i erhvervslivet skal være på lige fod med det teoretiske.
* Problemorienteret læring: Elevernes evne til selvstændigt at kunne identificere de problemer og tage udgangspunkt i den undren, der er knyttet til de aktiviteter de arbejder med
* Innovativ & Internationalt orienteret læring: Globalisering og skærpet konkurrence på det merkantile område stiller et krav til elevernes evne til at kunne inddrage et internationalt perspektiv, gerne via innovative og kreative processer.
For at få yderligere kompetencer til at anvende digitale teknologier i egen praksis, arbejdes med denne blog, der fungerer hovedsageligt som e-portfolio igennem uddannelsesforløbet.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
-
Dewey: Niveau 1: Impuls, Observation, Erkendelse, Vurdering, Videre til niveau 2 Lewins: Konkret oplevelse, Observation og refleksion, Dan...
Ingen kommentarer:
Send en kommentar