Gruppe padlet
Diskussion var god. Jeg er dog ikke helt enig i udformning af opgavens besvarelse.
Hellere med mere direkte udgangspunkt i Hiim & Hippes model, lav 10 bud som relaterer sig til de 6 elementer i modellen. Fx:
1. Bud: UV skal til enhver tid tilgodese eleverne forskellighed, bl.a. i forhold til elevernes forudsætninger og elevtyper.
2. Bud: UV skal sikre et positivt læringsmiljø, uanset de skolemæssige forudsætninger.
3. Bud: UV skal sikre, at eleverne har en anelse om, hvor de kan gøre det bedre og få vejledning i hvordan de kan gøre det bedre. (feedback)
4. Bud: Transfer er målet. Den grad transfer afhænger af elevernes individuelle evne til at lære.
5. Bud: UV skal understøtte samspillet mellem eleverne & mellem lære og elever.
6. Bud: Mål skal tydeliggøres (feed-foward).
7. Bud: Eleverne skal forstå relevansen i den konkrete læring (feed-up).
8. Bud: UV skal differentieres.
9. Bud: UV skal omsætte rigide rammer (herunder bekendtgørelser, LUP'er, og skolens styrende principper) til mere spiselige handlinger.
10. Bud: Eleverne skal gives "is" hver dag.
11. Bud: "man kan ikke lave omelletter uden... poserne skal rystes... eleverne skal frustreres....
For at få yderligere kompetencer til at anvende digitale teknologier i egen praksis, arbejdes med denne blog, der fungerer hovedsageligt som e-portfolio igennem uddannelsesforløbet.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
-
Her forklarer jeg lidt om min rolle som lærer. Se video her Nogle spørgsmål: - Hvad er min relation med eleverne? - Hvad er min vigti...
-
IT er en manglende Udfordring - Min væsentligste opgave er til at skabe rammerne, der bedst muligt kan sikre transfer hos eleverne (jvf...
-
socrative.com LEFKOWITZ3801
Ingen kommentarer:
Send en kommentar