Didaktik (19/2)
- Comenius (17. Årh.): anvendelse af visuelle materielle ”Didacta Magna”. Støttemateriale til underviserens formidling, der styrker transfer hos eleverne!!!
- Eleverne bliver didaktiske designer i skolen!!! Denne proces er ikke til enhver tid transparent for læreren.
- Anvendelse af digitale værktøjer i forbindelse med den enkelte elevs deltagelse i det praktiske fællesskab (se slide 15)
- Forskel ml. Vidensprodukter 1.0 & 2.0 se billedet (taget fra UV-slide)
- Udfordring: slutproduktet i web 2.0 er ikke i sig selv udtryk for elevens viden men viser kun elevens deltagelse i tilegnelsesproces….
For at få yderligere kompetencer til at anvende digitale teknologier i egen praksis, arbejdes med denne blog, der fungerer hovedsageligt som e-portfolio igennem uddannelsesforløbet.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
-
Her forklarer jeg lidt om min rolle som lærer. Se video her Nogle spørgsmål: - Hvad er min relation med eleverne? - Hvad er min vigti...
-
IT er en manglende Udfordring - Min væsentligste opgave er til at skabe rammerne, der bedst muligt kan sikre transfer hos eleverne (jvf...
-
socrative.com LEFKOWITZ3801
Ingen kommentarer:
Send en kommentar