1. Introduktion
a. Min synopse
Alle er ikke ens
b. transfer (tegn på transfer)
c. Den konkrete udfordring (refleksionskompetence)
Blooms taxonomi
2. Præsentation af IT-produktet
a. Portfoliopgave i form af blog
- bl.a. individuel fremfor en klasseblog
b. Læringsfaser
c. elevernes blogger
- Forløb:
Natascha
Owen 1
Owen 2
Ashraf 1
Ashraf 2
Om sikkerhed:
Opgaven
Efter klassearbejde
Om FAKIR:
Opgaven
Efter klassearbejde
d. Resultater
- mine observationer
3. Perspektivering
a. hvad gik mindre godt?
- mine begrænsninger
- elevtyper Ida Juuls 4 typer + "fisk ud af vandet
- for meget fokus på "vertikal transfer"
- eksempel på en af de "svigtede" Gustav
b. Hvad gik godt?
- Relevans + Medinddragelse + Klare mål + Tiltro til egen evner = Motivation = Engagement = Nær Transfer
c. Fremadrettet: hvordan kan løsningen anvendes (også af mine kollegaer)?
d. Min læring
modeller + e-didaktik
Øvrige emner
Mit tidligere arbejde med problemstillingen
- Instruksvideoer: Brevfletning
+ Access
- Spørgeskemaer: Google Analyse m.fl.
- Evalueringer:Kahoot m.fl.
Differentiering (Svejgaards metode/didaktik)
Dreyfus & Dreyfus
Erfaringsbaseret læring (Fra en tekst af David Kolb)
Evaluering (Feedback, Feedforward, Feedup)
Flipped learning
Det praksisfællesskab (tekst af Etienne Wegner om det socialistiske perspektiv)
Lærerrolle
Ungenes anvendelse af SoMe
Transfer
For at få yderligere kompetencer til at anvende digitale teknologier i egen praksis, arbejdes med denne blog, der fungerer hovedsageligt som e-portfolio igennem uddannelsesforløbet.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
-
Her forklarer jeg lidt om min rolle som lærer. Se video her Nogle spørgsmål: - Hvad er min relation med eleverne? - Hvad er min vigti...
-
IT er en manglende Udfordring - Min væsentligste opgave er til at skabe rammerne, der bedst muligt kan sikre transfer hos eleverne (jvf...
-
socrative.com LEFKOWITZ3801
Ingen kommentarer:
Send en kommentar