1. Introduktion
a. Min synopse
Alle er ikke ens
b. transfer (tegn på transfer)
c. Den konkrete udfordring (refleksionskompetence)
Blooms taxonomi
2. Præsentation af IT-produktet
a. Portfoliopgave i form af blog
- bl.a. individuel fremfor en klasseblog
b. Læringsfaser
c. elevernes blogger
- Forløb:
Natascha
Owen 1
Owen 2
Ashraf 1
Ashraf 2
Om sikkerhed:
Opgaven
Efter klassearbejde
Om FAKIR:
Opgaven
Efter klassearbejde
d. Resultater
- mine observationer
3. Perspektivering
a. hvad gik mindre godt?
- mine begrænsninger
- elevtyper Ida Juuls 4 typer + "fisk ud af vandet
- for meget fokus på "vertikal transfer"
- eksempel på en af de "svigtede" Gustav
b. Hvad gik godt?
- Relevans + Medinddragelse + Klare mål + Tiltro til egen evner = Motivation = Engagement = Nær Transfer
c. Fremadrettet: hvordan kan løsningen anvendes (også af mine kollegaer)?
d. Min læring
modeller + e-didaktik
Øvrige emner
Mit tidligere arbejde med problemstillingen
- Instruksvideoer: Brevfletning
+ Access
- Spørgeskemaer: Google Analyse m.fl.
- Evalueringer:Kahoot m.fl.
Differentiering (Svejgaards metode/didaktik)
Dreyfus & Dreyfus
Erfaringsbaseret læring (Fra en tekst af David Kolb)
Evaluering (Feedback, Feedforward, Feedup)
Flipped learning
Det praksisfællesskab (tekst af Etienne Wegner om det socialistiske perspektiv)
Lærerrolle
Ungenes anvendelse af SoMe
Transfer
Ingen kommentarer:
Send en kommentar